Yrityksen tukitoimintojen tarkoitus oli epäselvä ja liiketoiminnan kaipaama tuki uupui. Tämä aiheutti tilanteen, jossa kohtalaisesti sujuva bisnes polki paikallaan, eikä nousujohteista starttia saatu itse aikaan.
Prosessin ensimmäisessä vaiheessa määriteltiin liiketoiminnan vaatima tuki ja pohdittiin sen merkitystä eri bisnesalueille. Tämän jälkeen määriteltiin avainhenkilöiden roolit ja organisaatiorakenne, otettiin käyttöön liiketoimintaa tukeva yhdenmukainen raportointi sekä lisättiin liiketoiminnan ja tukitoimintojen yhteistyötä.
Muutosten jälkeen yhteistyö alkoi toimia paremmin ja liiketoiminnan sekä päätöksenteon avuksi saatiin huomattavasti parempi tuki. Selkeät ja yhdenmukaiset tavoitteet sekä raportointi ohjasivat toimintaa ja lopputuloksena saavutettiin merkittävästi kustannustehokkaampi organisatorinen
rakenne ja nykyaikainen raportointijärjestelmä mittaristoineen.