Yrityksen liiketoiminta oli kannattamatonta ja eikä otetta huonoon tuloskehitykseen ollut. Yritykseltä puuttui myös pitkäjänteinen strategia.
Tilannetta avattiin muodostamalla selkeä kuva koko bisneksestä ja käytiin yksityiskohtaisesti läpi mitä kaikkea myydään, mihin myydään ja miksi? Tämän jälkeen päästiin analysoimaan syyt ja seuraukset. Kun asiat alkoivat saada valoa, pystyttiin koko yrityksen visio kirkastamaan ja tuotekategoriat sekä myyntikanavat priorisoimaan. Samalla otettiin käyttöön toimitusketjun ja kaupallisten prosessien uudet toimintamallit ja hiottiin strategiaa nimenomaan pitempi aikaväli huomioiden.
Työn tuloksena saatiin aikaan välitön tulosparannus, operatiivisen kassavirran parantuminen ja tehokkaampi pääoman käyttö. Organisaatiossa tehtiin myös selkeä roolitus, joka mahdollisti
nopeamman päätöksenteon ja yrityskulttuurin positiivisen kehittymisen.